Remorcher de 2X2400 CP. Proiectarea si exploatarea instalatiei de guvernare. Determinarea principalelor dimensiuni ale masinii de carma

CUPRINS

1    Stabilirea caracteristicilor principale ale corpului navei şi verificarea lor   3
1.1. Stabilirea caracteristicilor principale ale corpului navei 3
1.2.  Verificarea caracteristicilor principale ale corpului navei  4

2     Descrierea generală a construcţiei corpului navei  6
2.1. Tipul şi destinaţia navei  6
2.2. Caracteristicile principale ale navei  6
2.3. Dimensiuni principale  7
2.4. Clasificarea navei  7
2.5. Zona de navigaţie  7
2.6. Viteză şi tracţiune  8
2.7. Autonomie  8
2.8. Echipaj  8
2.9. Guvernare şi manevrabilitate  8
2.10. Corpul metalic al navei  8
2.11. Compartimentarea navei  13

3     Rolul instalaţiei de guvernare. Clasificare. Tipuri existente  17
3.1. Rolul instalaţiei de guvernare  17
3.2. Clasificarea instalaţiilor de guvernare   17
3.3. Tipuri existente de instalaţii de guvernare   18

4     Sistemul de propulsie la prova navelor (Bowthruster)  27
4.1.  Prezentare tema – fundamentare teoretică   27
4.2. Prezentarea instalaţiei de guvernare cu jet transversal (thruster – ul). Caracteristici 33
4.3. Elementele constructive care influenţează performanţele instalaţiei de guvernare cu jet transversal  34
4.4. Parametrii   36
4.5. Funcţionare   37
4.6. Antrenarea arborilor port-elice orizontali   41
4.7. Modalităţi de antrenare a propulsoarelor   41
4.8. Modalităţi de comandă a instalaţiilor de guvernare cu jet transversal   45
4.9. Avantajele şi dezavantajele sistemului   46

5     Norme de registru  impuse instalaţiilor de guvernare (Lloyd’s Register)  47
5.1. Generalităţi  47
5.2. Mijloace de guvernare activă  47
5.3. Parametrii iniţiali de calcul  48
5.4. Lagăre ax cârmă  48
5.5. Acţionarea instalaţiei de guvernare  48
5.6. Dispozitive de acţionare a cârmei. Generalităţi  51
5.7. Puterea dispozitivului de acţionare a cârmei  52
5.8. Acţionarea manuală a cârmei  52
5.9. Protecţia la suprasarcină şi la rotire în sens invers  53
5.10. Dispozitive de frânare  53
5.11. Intrerupătoarele de sfârşit de cursă  54
5.12. Indicatorul de poziţie al cârmei ( ajutajului orientabil)  54
5.13. Verificarea rezistenţei   54
5.14. Îmbinarea cu axul cârmei  54

6     Calculul momentului la axul cârmei şi alegerea maşinii de cârmă  55
6.1. Caracteristici geometrice ale cârmei  55
6.2. Forţele ce acţionează asupra cârmei   57
6.3. Calculul hidrodinamic al penei cârmei semicompensate amplasată în curentul elicei   59
6.4. Calculul hidrodinamic al cârmelor la marş înapoi  66
6.5. Tipuri de maşini de cârmă utilizate în instalaţiile de guvernare  68
6.6. Condiţii impuse maşinii de cârmă  70
6.7. Schema maşinii de cârmă  71
6.8. Schema generală a instalaţiei de guvernare  72
6.9. Calculul acţionării electrohidraulice a cârmei  73
6.10. Materiale utilizate în confecţionarea cilindrilor hidraulici  77
6.11. Fluidul de lucru utilizat  78

7  Instrucţiuni pentru punerea în funcţiune, probe, exploatare şi întreţinere a instalaţiilor hidraulice   80
7.1. Verificări în stare de repaus  80
7.2. Probe şi verificări la cheu  80
7.3. Probe şi verificări în marş normal  81
7.4. Exploatarea instalaţiei de guvernare  82
7.5. Întreţinerea instalaţiei de guvernare  83
7.6. Revizii tehnice şi reparaţii ale instalaţiei de guvernare  84

Concluzii   86

Bibliografie  88



Adauga un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− 1 = 5

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>