Nava portcontainer de 35000 tdw. Proiectarea instalaţiei de propulsie în vederea reducerii consumului de combustibil.

CUPRINS
1     Dezvoltarea traficului de mărfuri
1.1. Dezvoltarea traficului containerizat pe plan internaţional.
1.2. Dezvoltarea traficului containerizat pe plan naţional.
1.3. Navele ULCS – o provocare pentru porturile lumii. tendinţe în construcţia navelor ulcs (ultra large container ship).

2    Caracteristicile şi destinaţia navei
2.1. Descrierea navei.
2.2. Instalaţii din dotarea navei.

3    Tipuri de sisteme de propulsie utilizate la navele maritime..
3.1. Evoluţia instalaţiilor navale de propulsie.
3.2. Rolul instalaţiei de propulsie.
3.3. Clasificarea sistemelor navale de propulsie.
3.4. Generalităţi.
3.5. Clasificarea instalaţiilor de propulsie cu motoare Diesel.
3.6. Instalaţii de propulsie cu motoare diesel. Tipuri de transmisii.

4
Calculul rezistenţei la înaintare şi a puterii de remorcare.
4.1. Calculul rezistenţei la înaintare principale.
4.2. Determinarea rezistenţei la înaintare suplimentare.
4.3. Determinarea rezistenţei la înaintare.

5    Determinarea puterii de propulsie necesare. stabilirea tipului de instalaţie de propulsie
5.1. Calcul puterii maşinii de propulsie.
5.2. Alegerea motorului pentru propulsie.
5.3. Prezentarea generală a tipului de propulsie de instalat.
5.4. Cerinţe tehnico-economice ale instalaţiei de propulsie navală.

6    Calculul de dimensionare şi verificarea la rezistenţă a liniei de arbori.
6.1. Calculul arborelui intermediar.
6.2. Găuri şi decupări în arbori.
6.3. Calculul arborelui de împingere.
6.4. Calculul arborelui port – elice.
6.5. Îmbinarea arborilor.
6.6. Lagărele arborilor.
6.7. Calculul de rezistenţă pentru liniile axiale.

7    Calculul de proiectare al propulsorului
7.1. Consideraţii generale.
7.2. Geometria elicei navale.
7.3. Desenul elicei.
7.4. Calcul de proiectare după diagramă.
7.5. Verificarea elicei la cavitaţie.

8    Optimizarea elicei.
9    Exploatarea motorului principal
9.1.Verificarea performanţelor navei.
9.2. Diagramele de exploatarea a instalaţiei de propulsie a navei.
9.3. Exploatarea instalaţiilor pe timpul funcţionării  motorului principal.
9.4.Scoaterea din sarcină şi oprirea motoarelor navale cu aprindere prin comprimare.

Concluzii.

Bibliografie.



Adauga un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


4 − = 2

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>